Online marketingZakelijk

Marketingstrategie (marketing tips)

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Marketingstrategie (marketing tips). Met een inclusief mooie Youtubefilm. Bron: Maikel Latour

Hallo, Maikel hier met een nieuwe video op mijn YouTube-kanaal. Het kanaal waar ik online marketing maak die ingewikkeld, simpel is. Weet je wat een groot probleem is bij veel ondernemers? Ze zoeken op internet naar informatie. Gratis informatie. Ze lezen blogs van specialisten met links, klikken door en komen op een andere website terecht. Er is een andere Google of specialist die iets anders zegt. Je moet bloggen of tweeten, je moet een Facebook-pagina hebben. Verhalen vertellen, sociaal verkopen. Het gevaar is van al deze gratis informatie, de ondernemers gaan overal iets van krijgen. Het is goed. Het zijn geen leugens die ze vertellen. Maar veel ondernemers halen overal iets vandaan en doen van alles een beetje. De bedoeling van al die facetten van online marketing is dat het gaat samenwerken. Dus bloggen over al die dingen, zoals je media- en e-mailmarketing, maakt deel uit van een algemene strategie.

Succesvolle online marketingstrategie

Ik ga snel alle punten doornemen die volgens mij nodig zijn voor een succesvolle online marketingstrategie. Wat je nodig hebt is: inhoud. Alles begint met inhoud. Content is alles waar de doelgroep naar op zoek is. Dus alles wat het probleem van de doelgroep geheel of gedeeltelijk oplost, of er extra informatie over geeft. Dat is de reden waarom ze zich terugtrekken in Google en zoeken. Zij zoeken een oplossing voor een bepaald probleem, u levert die, gedeeltelijk of volledig. Of geeft in ieder geval meer informatie over het probleem. En als je dat op je website hebt staan. en op sociale mediakanalen en e-mailmarketingtrechter. Ik ga je uitleggen hoe het systeem werkt. Inhoudelijk is dat niemand opkijkt naar de doelgroep. Binnenkort zal ik een nieuwe video opnemen en vertellen hoe je de key Wordplanner tool van Google gebruikt. Tenminste hoe ik het gebruik. Ga er heel snel doorheen: je typt een sleutelwoord in dat gerelateerd is aan je bedrijf of het probleem van de klant, alternatieve zoektermen verschijnen, maar ook de zoekvolumes. Hoe vaak wordt er bijvoorbeeld naar een bepaalde oplossing gezocht. Dat zijn dus de onderwerpen waarover je content gaat maken, blogs gaat schrijven en video’s gaat maken. Dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld deze video maak. Dus inhoud. Je hebt een website nodig.

Content creëren

Je plaatst content op je website. Je vult je website met deze content. Nogmaals: content die het probleem van de klant of doelgroep geheel of gedeeltelijk oplost. En deel het op sociale media. Dan klikken mensen op de link in je Facebook-bericht of tweet, en komen dan op je website terecht. Op je website komen ze terecht in je e-mailmarketingtrechter. En onderaan de streep, totdat je nog een paar weken tips, adviezen en video’s hebt gestuurd, doe je een passend bod. Een deel hiervan wordt vervolgens omgezet in een bestelling en dat is uw online business. Dit is heel snel in een notendop hoe het eruit zou moeten zien. Denk dus niet dat ik alleen ga bloggen want met bloggen werk ik aan mijn expertstatus. Ja, natuurlijk ongetwijfeld. Je laat zien dat je bepaalde dingen weet. Je moet er gewoon business uit kunnen halen. Maar alleen gratis inhoud en informatie maakt uw leven nog geen zaak. Het moet een systeem zijn. Social media is natuurlijk niet de grootste bron van traffic. Het is een heel belangrijke, maar niet de grootste. Maar als je die content baseert op de zoektermen waarmee mensen de doelgroep gebruiken om een oplossing voor een probleem te zoeken, wordt de content ook geïndexeerd in de grote jongen: Google.

Slot

Iets minder dan 80% van mijn verkeer komt van Google. Mijn artikelen en video’s worden geïndexeerd in Google en deze bezoekers komen uiteindelijk op mijn website terecht. Het meeste verkeer komt dus via Google op mijn website en een deel daarvan komt ook op mijn mailinglijst terecht. En na een paar weken nog meer tips en adviezen en video’s delen, geautomatiseerd, hoef je niets te doen, doe je een passend bod en sluit je een deal. En dat kan een bestelling zijn, maar het kan ook een belafspraak zijn. Het hoeft niet meteen een deal in euro’s te zijn, maar ook een belafspraak. Dat bellen voor jou misschien beter werkt met je doelgroep, om een verkoop te realiseren. Dit is dus in een notendop hoe een online marketingstrategie eruit zou moeten zien. Als je op mijn website komt en je klikt op gratis in het menu, dan kom je ook de cursus e-mailmarketing tegen. Download die cursus ook. Wellicht krijg je hierdoor veel nieuwe inzichten over hoe je e-mailmarketing kunt toepassen binnen je bedrijf. Hiermee wil ik deze video afsluiten. Ik hoop dat je wat aan deze video hebt gehad. Like deze video en abonneer je op mijn YouTube-kanaal als je dat nog niet hebt gedaan. Reageer hieronder en laat me weten wat je van deze video vindt en wat je inzichten zijn, of helemaal niet. Dus druk nogmaals op like, abonneer je op mijn YouTube-kanaal en reageer hieronder en ik kijk ernaar uit je in de volgende video te zien. Tot dan!

Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button
ajax-loader